Fouganthine Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Vallonsläkter » Fouganthine « Föregående Nästa »

Författare Meddelande
 

Johanna Nilén
Oregistrerad gäst
Postat den Måndagen den 15 Oktober, 2007 - 16:02:   

Någon som har stött på några regiser eller liknande med detta namn? (Och nej, jag vill inte veta något om en viss person som gjorde ett namnbyte för några år.)Eller har tips på hur gå vidare?
 

Stig Geber (sgr)
Listskötare
Användarnamn: sgr

Meddelande Number: 37
Registrerat: 6-1999
Postat den Måndagen den 15 Oktober, 2007 - 22:00:   

Namnet Fougantin(e) finns på CD-skivorna Sveriges befolkning 1890 och 1900 och sedan i Sveriges Befolkning 1970 och 1980. Det verkar som alla kommer från Lidköping.
 

Johanna Nilén
Oregistrerad gäst
Postat den Måndagen den 05 November, 2007 - 21:01:   

Tack för svaret Stig. Ska kolla upp det där.
 

Catarina Fouganthine
Oregistrerad gäst
Postat den Onsdagen den 23 April, 2008 - 18:20:   

Namnet som jag under större delen av mitt liv trott var franskt, är taget/påhittat under en tid då Frankrike var på tapeten.
Släkten hette Larsson innan och bodde på landsbygden utanför Lidköping.
 

Monica Hansson
Oregistrerad gäst
Postat den Lördagen den 12 Juli, 2008 - 17:01:   

Jag har på min mors sida en husar Lars Jansson Fougantine född 1787 i Lexberg. Hans far hette Jan Larsson.
 

Carin Fouganthine
Oregistrerad gäst
Postat den Tisdagen den 20 Juli, 2010 - 9:29:   

Hej,

Jag är uppväxt i Mariestad men mina farföräldrar härstammar ifrån Lidköping. Jag har hört att det finns släktforskning fram till en Lars Fouganthine. (Med eller utan h?!).
Jag har, antagligen påverkad av mitt namn, alltid haft ett stort intresse för Frankrike och flyttade därför till Paris där jag bodde i 11 år. Nu är jag gift med en fransman men bor i Barcelona... Jag skulle gärna komma i kontakt med andra med detta namn.

Skriv Ditt Meddelande Här
Posta:
Användarnamn: Meddelande Information:
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: