Charlier/Carlier/Carle Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Vallonsläkter » Charlier/Carlier/Carle « Föregående Nästa »

  Tråd Senaste Postare Poster Sidor Senaste Post
  Starta Nytt Ämne        

Författare Meddelande
 

Sonia Biörkeroth
Postat den Onsdagen den 24 Maj, 2000 - 17:00:   

Känner någon till denna vallonsläkt?
Någon Jean Carli var visst tidigt vid Österby bruk.
´Har en mäster Carle som gifter sig slutet av 1600 i Snavlund sn i Närke. Önskar information om personer med detta namn i syd-Närke.

Mvh Sonia Biörkeroth
 

Eddie Bjärrenholt
Postat den Onsdagen den 24 Maj, 2000 - 22:26:   

Hej Sonia

Jag har en hel del uppgifter om denna släkt i Uppland under slutet av 1600-talet och framtill
slutet av 1700-talet.

Har du något förnamn på din mäster Carle
eller hustruns namn och ev. barn

Mvh
Eddie Bjärrenholt
 

Sonia Biörkeroth
Postat den Torsdagen den 25 Maj, 2000 - 8:52:   

Hej Eddie,
uppgiften har jag fått av en annan forskare.

M (mäster) Michael Carle i Kårberg (Kårberg är i Snavlunda fs)gifter sig 1692-08-14 i Snavlunda fs (T) med Sara Andersdtr.(hon var från Snavlunda fs)

Jag har nyligen fått denna uppgift och har ej haft tid att följa upp dem i socknen. Men har inte stött på namnet vid tidigare studier i denna församling. Min förfrågan nu är mest för att kunna få lite grund för vidare forskning.

hälsn Sonia Biörkeroth
 

marie
Postat den Torsdagen den 12 September, 2002 - 9:38:   

Hej Sonja,
Min morfar hette Charlier och var född utanför Lövstabruk. Så jag har lite information om
denna del av släkten Charlier, dock inte så långt tillbaka som till 1600-talet. I dag har min kusin och hans söner, bosatta i Lindesbergsområdet, tagit namnet Charlier.

Hälsn.
Marie Hultberg
 

Sonia Biörkeroth
Postat den Onsdagen den 02 Oktober, 2002 - 21:25:   

Hej Marie!
Jag återkommer till dig när jag vet mer om denne Michael Carle. Jag är inte helt övertygad ännu om att personen heter Carle och behöver forska mer.
Men det är bra att känna till att du har info om denna släkt.
Mvh Sonia

Skriv Ditt Meddelande Här
Posta:
Användarnamn: Meddelande Information:
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: