Smedberg Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Vallonsläkter » Smedberg « Föregående Nästa »

Författare Meddelande
 

Elissa
Oregistrerad gäst
Postat den Söndagen den 03 Augusti, 2008 - 15:44:   

Hej,

jag vill börja släktforska men vet inte riktigt vars jag ska börja. Mina föräldrar är ganska gamla och den dagen de är borta finns bara jag kvar i släkten, därför känns det viktigt att få veta min släkthistoria.

Mamma kommer från en gammal Vallonsläkt som heter Smedberg och jag är nyfiken på vad vårat Belgiska efternamn var innan det ändrades till Smedberg. Vet också att det finns två släkter Smedberg i Sverige och jag tillhör den från Tierp/Österbybruk.

Är det någon som har lite tips till en förvirrad 31-åring med intresse i släktens vallonpåbrå?

Vänliga hälsningar
Elissa
 

Britt-Marie Waller
Oregistrerad gäst
Postat den Söndagen den 03 Augusti, 2008 - 20:26:   

Svar på denna fråga finns under "Fria ämnen, Carl Eldh".
 

Stig Geber (sgr)
Listskötare
Användarnamn: sgr

Meddelande Number: 63
Registrerat: 6-1999
Postat den Måndagen den 04 Augusti, 2008 - 0:35:   

Elissa!

Lägg gärna ut uppgifter du kan få fram om dessa Smedberg, ex.vis din mors Smedbergssläkt så kan du säkert få ett svar om någon annan har några uppgifter. Det finns ganska många Smedberg kring upplandsbruken.

Hälsningar
Stig Geber
 

Karl Stig Kenneth Bohman (kenneth)
Forum-medlem
Användarnamn: kenneth

Meddelande Number: 5
Registrerat: 12-2010
Postat den Söndagen den 06 November, 2011 - 23:13:   

Hejsan,har tidigare sökt på detta forum angående ev koppling till vallon.Har nu funnit att min farfars far var gift med Johanna akristina Smedberg f.1863.
hon var från österlövsta Randersbo.Bakåt på hennes sida finner jag namn som Mineur-Monie-Buss-Persson Myra- DE NIS.Är inte så hemma på detta tacksam fö info om detta.Även tipps hur jag kommer vidare är jag tacksam för......MVH Kenneth

Skriv Ditt Meddelande Här
Posta:
Användarnamn: Meddelande Information:
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: