Humbla, Humblet Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Vallonsläkter » Humbla, Humblet « Föregående Nästa »

Författare Meddelande
 

Ebba Loräng
Postat den Tisdagen den 11 Juni, 2002 - 22:46:   

Hej!

Jag söker anor till Carl Johan Humble(ev Humbla) f 1758 ca vid Österby Bruk

Han är gift när(?)) med Anna Maria Åkerman f 1762 i Katarina fs (AB) Familjen är tydligen en tid i Stockholm,ty första barnet är född där.De flyttar sedan till Norrbotten och Kengis Bruk ,för att sedan flytta till Torneå,Finland där Carl Johan Humble är tullispektör,och där avliden 1795-05-09. Hustrun g2 1800 med Komminister Henrik Tornberg f 1756 i Tornedalen,död 1823-11-24 i Pajala fs (BD)

Känner någon till Humbles anor ? Är Humble vallonnamn,står som sådan i registret över vallonnamn nr 87 Humbla.

Mvh Ebba Loräng
 

Stefan Simander (Simson)
Postat den Onsdagen den 03 Juli, 2002 - 14:42:   

Denne Humble är inte vallon. Han härstammar troligen från Påvel Humble, gruvfogde i Dannemora 1612-1650.
Kolla på Rötter Anbytarforum>Släkter>Humble

Där jag lagt ut en hel del om denna släkt!
 

Heikki Turunen
Postat den Torsdagen den 09 December, 2004 - 13:37:   

Det kan inte vara sant! Jag hittade Carl Johan Humble född 1758 i Uppsala och hans bror Peter Wilhelm Humble f. 5.12.1763 i Uppsala. Deras föreldrar är Peter Humble och Anna Greta Burman.
De här personerna tillhör min släkt.
Vill du veta mera?
Heikki Turunen från Finland
 

Christina Bryntesson
Postat den Tisdagen den 10 Maj, 2005 - 17:43:   

Hej!
Jag söker anor till Agneta Humbla. Hon var gift med Didric Swebilus (1636-1726).Detta är den enda upplysning jag har och undrar om hon är en vallonättling!?
Mvh Christina

Skriv Ditt Meddelande Här
Posta:
Användarnamn: Meddelande Information:
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: