Pagard Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Vallonsläkter » Pagard « Föregående Nästa »

  Tråd Senaste Postare Poster Sidor Senaste Post
  Starta Nytt Ämne        

Författare Meddelande
 

Marianne Johansson
Postat den Onsdagen den 07 April, 2004 - 15:22:   

Min mor var uppväxt i Älvkarleby. Hennes far hette Johan Pagard (min morfar). Jag skulle gärna vilja få mer information om släkten bakåt i tiden. Min mor var född 1894 i Älvkarleby.
Har inte tidigare sysslat med nå´n släktforskning men kan tänka mig att starta om nå´n kan ge mig en ledtråd!
 

Stig Geber (Sgr)
Postat den Onsdagen den 07 April, 2004 - 21:53:   

Hej Marianne!

Din mors föräldrar var Johan Pagared, f 1866 i Älvkarleby och Johanna Lundberg, f 1869 i Älvkarleby.

Johans föräldrar är fiskaren Johan Jansson Pagard f 1834 i Älvkarleby och hustrun Stina Holmgren, f 1835 i Älvkarleby.

Johannas föräldrar är arbetaren Petter Lundberg, f 1844 i Älvkarleby och hustrun Anna Maja Malmgren, f 1844 i Älvkarleby.

Hälsningar
Stig Geber
 

Stefan Wendin (stefan_wendin)
Ny medlem
Användarnamn: stefan_wendin

Meddelande Number: 2
Registrerat: 2-2016
Postat den Tisdagen den 15 Mars, 2016 - 20:27:   

Hej.

Jag har nyligen börjat släktforska och började på min fars sida i och omkring Lövstabruk.

Jag har kommit till en Matts Lönnborg och efter mycket letande tror jag att han och de troliga) syskonen Petter och Margareta/Greta Lönnborg är de yngsta barnen till Erik Pagard född i Gibo 1705.
Går det att ta reda på något kring detta?

Skriv Ditt Meddelande Här
Posta:
Användarnamn: Meddelande Information:
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: