Stille Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Vallonsläkter » Stille « Föregående Nästa »

Författare Meddelande
 

Marcus Stille
Postat den Torsdagen den 15 Juli, 2004 - 16:07:   

Hej! MItt efternamn är Stille och det ska enligt släktingars uppgifter vara en gammal vallonsläkt. Även den mindre säkra källan Herman Lindqvist hävdar detta. Någon som vet något mer om det? Hade hoppats hitta mer om Stille-valloner på den här sidan, men fann tyvärr inte ens namnet. Tacksam om någon kan hjälpa mig till mer information. Det jag vet är att släkten (åtminstone på 1800-talet) fanns i Rogbergatrakten utanför Jönköping.
 

Peter Engholm
Postat den Måndagen den 19 Juli, 2004 - 10:58:   

Hej Marcus. Jag tror att om du går in på Anbytarforum så hittar du mer information om Stille-släkten. Har själv kopplingar till den i Småland, och bifogar (via e-post) det jag har samlat på mig av andra forskare.
 

Suzanne Breitholtz (Suzbz)
Ny medlem
Användarnamn: Suzbz

Meddelande Number: 1
Registrerat: 4-2007
Postat den Onsdagen den 25 April, 2007 - 10:32:   

Hej! Jag heter Suzanne Breitholtz och har kommit att fundera kring ev. vallonskt ursprung på min mans sida. Jag söker efter Gustava Charlotta Stille född 19 maj 1792, död 10 mars 1871, gift med Anders Lemberg. Hon är farmors farmors mor till mina barn men även faster till Albert Stille (1814-1893) som startade firma och tillverkade/tillverkar bl a kirurgiska instrument.
Hoppas på någon ledtråd!
MVH Suzanne Breitholtz

Skriv Ditt Meddelande Här
Posta:
Användarnamn: Meddelande Information:
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: