Lamborion Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Vallonsläkter » Lamborion « Föregående Nästa »

  Tråd Senaste Postare Poster Sidor Senaste Post
  Starta Nytt Ämne        

Författare Meddelande
 

Marianne Arvidsson
Postat den Söndagen den 07 Mars, 1999 - 18:28:   

Finns det någon mer som har Nicolaes Lamborion bland sina förfäder ?

Han var min mmfm mmf, född i Sedan. Han var kolare och körare i Finspång 1631, flyttar sedan till Tunabergs bergslag, där han är verksam vid Nävekvarn 1635-59. Han är gift, hans hustru kommer senare till Sverige, finns vid Nävekvarn från 1648.
De hade i allafall två barn:
Mårten Lamborion
Hindrich Lamborion, var gift 2 ggr.Första gången med Elisabet Matzdotter. De hade 7 barn tillsammans. Andra gången med Anna Pätersdotter, de fick 3 barn tillsammans. Min förfader är sonen Petter född 1703, gift 1732 med Brita Forsman.
Finns det någon som har fler uppgifter om dessa personer, skulle jag vara mycket intresserad.
Tusen tack på förhand!!
 

sgr
Postat den Lördagen den 24 April, 1999 - 20:25:   

Marianne!
Tyvärr kan jag inte hjälpa Dig vidare men jag är mycket intresserad av att få ta del av vad Du har om släkten i senare led. Det är inte många som arbetar med denna släkt.
Stig Geber i släktforskargruppen.
 

Marianne
Postat den Onsdagen den 18 Augusti, 1999 - 21:44:   

Stig!
Har precis skickat dig en del material om Lamborion. Om någon annan är intresserad, står jag gärna till tjänst.
 

Kjell Lindblom
Postat den Söndagen den 30 December, 2001 - 15:51:   

Hej Marianne m fl!

"Lamborion en liten by förutan gata ..." Kanske dags att komplettera släkten med några 1700-tals generationer, nu när hela Kalmar läns material är tillgängligt genom Genline.
Jag redovisar mitt material på hemsidan http://home.swipnet.se/kjelltan/

GOTT NYTT ÅR

önskar
Kjell
 

Frida Nilsson
Postat den Måndagen den 31 December, 2001 - 19:24:   

hej. jag släktforskar lite och jag upptäckte efter lite trassel att jag var släkt med lamborion, men jag vet inte så mycket om dom. jag vet dock att petter hindrichsson lamborion är en släkt till mig
så är det någon som har mer info om släkten skulle det vara trevligt.
mvh
frida
 

Marianne Arvidsson
Postat den Tisdagen den 26 Februari, 2002 - 15:50:   

Hej Frida,
såg ditt meddelande precis idag. Jag ska skicka dig vad jag har samlat, men titta också på Kjells hemsida ovan.

Kära hälsningar
Marianne
 

Frida Nilsson
Postat den Onsdagen den 13 Mars, 2002 - 16:30:   

Oh tack. det skulle verkligen behövas.
Har kört fast totalt.
mvh
frida
 

Stefan
Oregistrerad gäst
Postat den Tisdagen den 04 December, 2007 - 15:44:   

På något vis tror jag att jag ska vara släkt med Lamborion, eftersom min mfm:s syster sa att hennes far eller morföräldrar namt att dom skulle komma från en släkt som hette "Lamborös". Hon bodde i Blomstrmåla och hennes föräldrar var ifrån Hornsö, allt i Kalmar län. Jag har ännu inte fått ihop hur min släktforskning passar ihop med Lamborion.
 

Stefan
Oregistrerad gäst
Postat den Torsdagen den 27 Maj, 2010 - 8:25:   

Har nu fått ihop min släkt med Lambourion. Hindrick Lambourion f 1734 g med Elisabeth Matsdotter var min anfader i 10:de led

Skriv Ditt Meddelande Här
Posta:
Användarnamn: Meddelande Information:
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: