Ullström, Uddström, Löfqvist, Backström. Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Smedsläkter (utöver valloner) » Ullström, Uddström, Löfqvist, Backström. « Föregående Nästa »

Författare Meddelande
 

Roald Sundberg
Oregistrerad gäst
Postat den Onsdagen den 03 September, 2008 - 15:53:   

Hej alla glada släktforskare! Jag är ättling till smedssläkterna Ullström, Uddström, Löfqvist och Backström i Värmland och har forskat på dessa sedan 1980. På de flesta led har jag tagit mig bakåt till 1600-talet, utom när det gäller Löfqvist som är ett bekymmer. Den äldsta noteringen som står att finna, är i Husförhörslängd Ransäter, Munkfors Bruk, 1791-1801, sid 169, där Joh: Löfqvist (sedemera Jan Löfqvist, född 1777) och hustru Britta Nilsdotter (sedemera Britta Mattsdotter, född 1780) flyttar in till Munkfors Bruk. I Hfl 1801-1810, sid 201, börjar de få de första barnen. Jan Löfqvist är min Farfars Farmors Farfar. Smedsläkterna Ullström och Uddström härstammar från Olof Eliasson och hans hustru Ingeborg Jonsdotter i Fryksände, Ohleby Bruk och Thorsby Bruk. Olof Eliasson är min Farfars Farmors Mormors Farfar. Hursomhelst, jag vill gärna komma i kontakt med Er som forskar på dessa släkter. Vi kan hjälpas åt att fylla i luckorna och inte minst bygga ut släktträdet fram till dags datu.

Skriv Ditt Meddelande Här
Posta:
Användarnamn: Meddelande Information:
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: