Stille Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Fria ämnen » Stille « Föregående Nästa »

Författare Meddelande

Britt Marie Wetterstrand
Postat den Torsdagen den 17 Februari, 2000 - 23:03:   

Jag forskar i släkten Stille från bl a Rogberga. Det finns en gammal Stille-forskare som har kommit fram till att Stille skulle vara valloner, vilket jag inte har kunnat få fram ur kyrkböckerna. Jag är tacksam för tips om var jag i så fall ska få detta bekräftat.
Hälsn Britt Marie Wetterstrand, Täby

Fredrik Derefeldt
Postat den Måndagen den 10 April, 2000 - 16:20:   

Har du kontakt med Lotta Johansson på Öland?? Hon forskar i både släkten Stille och Westberg, med specialitet på Rogberga sn och pisolsmeder i Jönköping.

Hennes mailadress kan du få på Anbytarforum, under bl.a. smedsläkter Westberg.

Mvh
Fredrik

Britt Marie Wetterstrand
Postat den Fredagen den 19 Maj, 2000 - 22:01:   

Hej Fredrik!
Tack för ditt tips! Ja, jag har kontakt med Lotta Johansson och vi är släkt på lååångt håll. Jag har nyss börjat med Stille och har fått värdefulla delar ur Lottas forskning där den anknyter till min gren.
Forskar du själv i Stille? Jag har nämligen en mycket avlägsen gammal Stilleforskare i släkten. Han påstår att Stille är valloner och det skulle jag som sagt var vilja få bekräftat. Jag har inte
hittat något bevis på det ännu. Jag tror att även Lotta Johansson är tveksam till den uppgiften. Vi jobbar vidare bakåt så får vi kanske se.
Hälsningar från Britt Marie

Stefan Simander (Simson)
Postat den Lördagen den 20 Maj, 2000 - 21:05:   

Hej igen Britt Marie!
Har du kontaktat Per Stille redaktör i Lund
(tidigare Uppsala)? Han har samlat information om
Stille-folk under många år...

Pär Westberg
Postat den Måndagen den 30 Oktober, 2000 - 9:38:   

Hej Britt-Marie.
Jag heter Pär Westberg och bor i Trollhättan. Forskar i Westberg och Stille- släkten från Rogberga.
Jag har kontakt med otta på Öland och Per Stille i Lund mellan varven och har möjligen lite information om du söker.
Pär Westberg

Marcus Stille
Postat den Torsdagen den 15 Juli, 2004 - 17:12:   

Hej! Så här fyra år senare kan jag inte låta bli att skriva en kommentar till ovanstående. Tillhör nämligen själv Stille-släkten med rötter i Rogberga. Är mycket nyfiken på vad ni kommer fram till och är innerligt tacksam om jag kunde få del av det.

Suzanne Breitholtz (Suzbz)
Ny medlem
Användarnamn: Suzbz

Meddelande Number: 2
Registrerat: 4-2007
Postat den Onsdagen den 25 April, 2007 - 11:07:   

Hej!jag har ännu inte forskat något om släkten Stille. Mina barn farmors farmors mor hette emellertid Gustava Charlotta Stille och levde mellan 19 maj 1792 och 10 mars 1871. Hon var gift med Anders Lemberg (1790-1842) och även faster till Albert Stille som startade tillverkningen av kirurgiska instrument.
Är det nån som vet något, vill jag gärna veta.

Rosa
Oregistrerad gäst
Postat den Söndagen den 29 April, 2007 - 11:48:   

Jag tänkte höra med er om ni vet nå om Efternamnet Munter lr Munther från Holland..
Kom som arbetare inom byggnaden till Sverige.
Forskar om hans okända fru för att få veta utav hennes sida å.. Vad tror ni? Kram på er alla

Marie
Oregistrerad gäst
Postat den Måndagen den 28 April, 2008 - 23:08:   

Hej
Någon som har Båtsmannen OlofCarlsson Stille född 1815 3/10 och gift med greta Cajsa Hydfeldt
Södra Massrum Väddö socken Stockholm

Ulf Stenshed
Oregistrerad gäst
Postat den Onsdagen den 06 April, 2011 - 20:05:   

Hej,
Skulle vilja veta något om Greta-Lisa Stille född 25 jan 1772 i Waxholm och död 1807 på Herresta säteri, Toresund, Södermanland.Var gift med Nils Öberg. Deras son Carl Nilsson flyttade till Skåne.
Tack på förhand/Ulf

Skriv Ditt Meddelande Här
Detta är en privat meddelande area. Endast registrerade användare och listskötare kan posta meddelanden här.
Lösenord:
Alternativ: Aktivera HTML kod i meddelanden
Automatisk aktivering av URL-strängar i meddelanden
Åtgärd: