Iranska rötter? Logga Ut | Ämnen | Sök
Listskötare | Registrera | Redigera Användarprofilen

Vallon- och smedsläkts-forum » Fria ämnen » Iranska rötter? « Föregående Nästa »

Författare Meddelande
 

Anneli Gauffin
Postat den Lördagen den 23 Februari, 2002 - 15:21:   

Arbetar som arbetsförmedlare och har f n en jobbsökargrupp. Då jag heter som jag heter har jag berättat lite om vallonerna och när de kom till Sverige. En av mina deltagare har hört att vallonerna för mycket länge sedan skulle ha anor från Iran. Kan detta vara sant? Vet en hel del om vallonernas bakgrund då släktingar släktforskat hur vallonerna kom i kontakt med Sverige och alla bruk, har även varit på de flesta, men detta har jag faktiskt aldrig hört att förfäderna skulle vara därifrån.

Tacksam för svar!
Anneli
 

Jonas Palm
Postat den Onsdagen den 31 Mars, 2004 - 13:38:   

Hej!